top of page

למה חשוב לתינוק שלך לישון?

עודכן: 11 באוג׳ 2020

רוב תהליך הגדילה של תינוקות מתרחש עם הפרשת הורמוני הגדילה בזמן השינה, ולכן יש חשיבות עצומה לשינה במהלך היום ובלילה. אין זה אומר שתינוקות לא אמורים להתעורר במהלך הלילה, או לישון כמות זהה של שעות במשך היום, אולם חשוב שהורים יכירו את מנגנון השינה של תינוקם ויפעלו לפיו.



על יועצות שינה ועל הכלה, גמישות והקשבה

כולנו מכירים את הביטוי "לישון כמו תינוק" אבל הורים לתינוקות רכים בוודאי יודעים שהביטוי הזה שגוי מיסודו. מי שטבע את הביטוי ככל הנראה לא גידל ילדים משלו ולא מכיר את השלבים הראשונים של ההורות ואת חוסר השינה שנילווה אליהם. למעשה, אם נשאל הורים צעירים מהו הקושי המשמעותי ביותר שחוו כהורים טריים התשובה תהיה בוודאי היעדר שינה.



לא תמיד הסבתות יודעות

לא מעט הורים נאחזים בעצות שמקבלים מקרובי משפחה או חברים מנוסים במה שקשור לשנת התינוק שלהם ובמקרים רבים עצות אלה מועילות למדי. אולם, מה עושים כאשר העצות לא מועילות? מה עושים כאשר התינוק גדל ובעיות השינה הולכות ומחמירות? הטיפול בבעיות שינה חייב להיות מהשלבים הראשונים של הבעיה לא רק משום שההורים צריכים לתפקד עם כמות סבירה של שעות שינה, אלא גם משום שהתינוק עצמו זקוק לפיתוח מנגנוני שינה בריאים.



 

מהי יועצת שינה?

את זה כדאי לעשות בעזרת יועצת שינה מוסמכת. יועצת שינה היא בוגרת קורס יועצות שינה והיא תוכל ללוות אתכם בתהליך המורכב של ביסוס מנגנוני שינה בריאים לתינוק. במקרים רבים יועצות שינה הם גם דולות, אחיות טיפת חלב, יועצות הנקה או מלוות התפתחותיות, מה שאומר שיש להן ידע כללי רב ביותר על התינוקות ועל התפתחותם.

איך לבחור יועצת שינה?

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת יועצת שינה הוא מידת החיבור שלכם אליה. זו חייבת להיות מישהי שתסמכו עליה ועל שיקול דעתה. בנוסף, כדאי לוודא ששיטת הפעולה שלה כוללת הקשבה לתינוק לכל אורך הדרך. יועצת שינה שמגיעה עם תכנית נוקשה עלולה להביא ליותר נזק מאשר תועלת ולכן העדיפו את היועצת שמבקשת ליצור יחד איתכם את התכנית המתאימה לתינוק שלכם. עם גמישות, הקשבה והכלה תוכלו לקיים יחד תהליך מיטבי שבו גם התינוק וגם אתם ההורים תרגישו הרבה יותר טוב.



לקבלת מידע נוסף צרו עמנו קשר ונמצא עבורכם את יועצת השינה המתאימה לכם.



37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page