top of page

למה צריך יועצת שינה?

עודכן: 21 באוק׳ 2020

נכתב על ידי יועצת שינה מוסמכת קרן קרן מנחת הורים, משפחה וציוותי חינוך. יועצת שינה.


האמהות שלנו שואלות: "למה כל הייעוצים האלה? אנחנו גידלנו ילדים בלי כל אלה ויצאתם לא רע בכלל..." אבל החיים השתנו, ההורות השתנתה, הקריירה של ההורים השתנתה וגם גם הילדים השתנו.

ויחד עם כל אלה, הפסיכולוגיה התפתחה, חקרה, למדה והשתנתה ואנחנו איתה.

אבל אתחיל מההתחלה – למה חשוב לישון?

כשאנחנו ההורים מקנים לילדנו הרגלי שינה בריאים ואיכותיים, אנחנו מעניקים להם הרבה יותר משינה:


  • רענון של המערכת הגופנית

  • התגבשות הזיכרון

  • התפתחות השרירים

  • הפרשה תקינה של הורמון הגדילה

  • חיזוק המערכת החיסונית

  • חיזוק מערך הריכוז

  • חידוש מאגרי האנרגיה

  • רוגע ושלווה

  • וכל זאת לפני שהזכרנו שאנחנו מעניקים להם גם הורים רעננים, חיוביים וסבלניים שישנו טוב בלילה ועכשיו פנויים לבלות עם הילדים שלהם.



ישנן גישות שונות לייעוץ שינה, וכל יועצת מאמינה שהיא יודעת הכי טוב, והיא תסייע לכם להגיע למטרה הכי טוב. ולכן אני אדבר על האני מאמין שלי.

אז מהו ייעוץ שינה טוב, לדעתי?

בשיחת טלפון עם הורים לקראת סוף תהליך שינה הם אמרו לי: "אנחנו מרגישים שאנחנו מיישמים כל מיני רעיונות שלמדנו בתהליך גם במקומות אחרים בהורות שלנו. אנחנו משתפים אותו, סומכים עליו ומאמינים בו וזה מדהים לראות את התגובות שלו".

תהליך שינה הוא הדרכת הורים מבחינתי, ההורים לומדים להכיר את ההורות שלהם, את הילד שלהם, את הגבולות שלהם ושלו.

תהליך שינה הינו תהליך התפתחות, הוא לוקח זמן, כי מה לעשות, חינוך לוקח זמן. זה לא אילוף ואין קיצורי דרך.

עוד אמר לי אתמול האבא בשיחה: "כשאמרת שזה אפשרי, נורא רציתי להאמין, אבל הייתי סקפטי. אישתי שכבר לא הצליחה ללכת ישר מרוב עייפות, שכנעה אותי שאנחנו חייבים לישון קצת. היום אני רואה את השינוי המשמעותי בקשר שלנו עם הבן שלי, ושואל למה לא עשינו את זה מוקדם יותר".

על מה מבוססת שיטת "לילה טוב" לפיה אני פועלת:

🧡 תהליך מותאם באופן אישי להורים ולילד

🧡 תהליך עם מענה תמידי ומיידי לבכי של התינוק או הפעוט שלכם, כי בכי היא שפה ולא מתעלמים מילד ש"מדבר".

💛 תהליך שבו תוכלו להמשיך להניק (אם תרצו בכך), להאכיל מבקבוק או לתת מוצץ.

💙 תהליך שמבין את הקושי של הילד ועוזר לו להתמודד איתו, ויותר מזה זהו תהליך שמעצים אותו ונותן לו כלים להאמין בעצמו ולהעלות את הביטחון העצמי שלו.

💚 התהליך מעצים גם את ההורים ומעלה את הביטחון העצמי שלהם בהורות, את תחושת המסוגלות והאמונה שלהם בעצמם.

💜 הכי חשוב אין גמילה מאהבה וחום.

כי למרבה האירוניה – כולם בסה"כ רוצים לישון, ההורים והילדים.


אם זו הדרך שלכם, דברו איתי,

קרן קרן מדריכת הורים ויועצת שינה וגמילה

054-6755544


*חברה ואומתה באתר צעדים נכונים


36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page