top of page

שמות פופולאריים לילדים - מי בעד ומי נגד?

משחק ידוע בין בני זוג במהלך ההיריון הוא בחירת שם לתינוק. עוד הרבה לפני שנודע מין העובר, מתחילים הורים רבים להשתעשע במתן שם לילד והמשפחה כולה במקרים רבים מתגייסת לטובת העניין. אין כלל ברזל שאפשר ללכת לפיו בבחירת שם לילד כיוון שכל משפחה מחזיקה בהעדפות משלה. יש מי שיחפשו מבין שמות פופולאריים לילדים, אחרים יעדיפו שמות ייחודיים ויש מי שתמיד יבחרו שם מעולם התנ"ך. יש הורים שמחפשים חריזה בין שמות הילדים ולעומתם יש את אלו שמעוניינים בשמות בני הברה אחת.





החלטה ארוכת טווח

כך או כך, בחירת שם היא הרבה מעבר להחלטה של רגע ולכן חשוב לקחת אותה בכובד ראש. יש הרבה שמות פופולאריים לילדים שנשמרו לאורך השנים ולא נס לחם. יונתן, גיא, יובל, מעיין, מיכל, מאיה ועוד רבים אחרים מאיישים אנשים מבוגרים וילדים גם יחד. לעומתם יש שמות פופולאריים לילדים שהם חדשים יותר- קורל, שון, דילן, ליאן ועוד דוגמאות אחרות מבטאות בחירה עכשווית.

כך או כך, בבואכם לבחור שם לילד, חשבו לא רק על הרגע המרגש והנוכחי שבו בחרתם שם לתינוק שזה עתה נולד, אלא גם על השילוב עם שם המשפחה, יתר האחים, וכמובן על העתיד הרחוק- איזו משמעות יש לשם הזה? מה מיוחד בו? איזה אופי הוא משדר וכדומה. יש מי שמאמינים שבחירת שם משפיעה על האישיות של הילד, אך בחירת שם משפיעה גם על יחס הסביבה.

מי המיוחד של אימא?

יש הורים שיירתעו ממתן שם מיוחד מדי כדי לא ליצור בולטות של הילד, ואחרים יעדיפו שם מיוחד כדי להדגיש את הייחוד של ילדם. בכל בחירה של שם חשוב להבין את המשמעויות הללו ולהתייחס אליהן. יש מי שמתייעצים עם כל בני הבית, ובהם הילדים בבחירת השם. זה כמובן דבר מבורך אולם במקרה כזה יש להיערך לשמות מיוחדים במינם, אולי כאלה שממש לא חשבתם עליהם.

אין הכרח להעניק לילד שם מיד עם לידתו ואפשר בהחלט לחכות עם ההחלטה. במקרים רבים, ההורים מחליטים על שם במהלך ההיריון ועם הלידה מרגישים שהשם אינו מתאים. במצב כזה רצוי לחכות עד ההחלטה שתהיו שלמים איתה.




186 צפיות0 תגובות
bottom of page