top of page

איך לידה נראית מהזווית של הדולה? סיפור של נחישות ורצון ללדת בשיטה טבעית

עודכן: 16 בדצמ׳ 2020

ס' התקשרה אלי בשבוע 32 מצפה ללידה ראשונה. אישה עדינה ומקסימה, שמכירה את גוף האישה, את גופה שלה, רקדנית. "טיפלתי בכמה נשים שהיו זקוקות לשיקום אחרי הלידה, ואני רוצה לשמור על הגוף שלי" היא אמרה.


"אני רוצה לידה טבעית, ושמעתי שזה קשה, שכדאי לקחת עזרה וליווי, אז באתי".


חברה טובה משותפת שידכה בינינו. בשיחה מקדימה חברתי אמרה לי: "אני דואגת לה", "זו לידה ראשונה שלה, והיא כזו מקסימה! מגיעה לה לידה טובה". "חשוב לי שתהיי שם איתה, שתשמרי עליה, שתעזרי לה".


לכל אישה מגיע שיהיו לה לידות טובות, וגם הראשונה. וזו משימה לא טריוויאלית, כל אישה כמעט שילדה יודעת זאת.


במהלך ההיריון האופציה של לידה קיסרית הייתה באוויר הרבה זמן. התינוקת לא התהפכה, אך ס' הייתה נחושה ללידה וגינאלית. ניסתה כמעט כל טיפול אלטרנטיבי אפשרי, ליווי שלי, עדכונים עצות וקישורים עם נשות מקצוע נוספות, אך שום דבר לא עזר. "אני מוכנה לעשות הכל" אמרה לי ובאמצעות הגישה הזו הצליח ההיפוך בבית החולים. בעזרת הרבה נשימות, הרפיה ומודעות שלה, כישרון של הרופא והרבה מזל - התינוקת התהפכה. כך המשכנו את ההכנה לכיוון לידה וגינאלית טבעית.


ההיריון התקדם אנחנו נפגשות ובקשר טלפוני ואני בכוננות כל הזמן. מחכה להקפצה. שבוע 39 שלה ויום ההולדת 45 שלי. אני חוגגת בקפה בים, ומקבלת ממנה ומבן זוגה, הודעת מזל טוב לוואטסאפ וגם עדכון שהתחילו צירונים... כמה מרגש! איזו דרך נפלאה לחגוג כך יום הולדת! הצירים שלה והתקשורת הטלפונית שלנו ליוו אותי בכל יום הולדתי.


בלילה הצירים התחזקו ובשעה חצות וחצי החלטנו ביחד שזה הזמן לצאת לבית היולדות. נפגשנו מחוץ למיון בשעה 01:00. מוניטור, בדיקת רופא ובדיקת פתיחה: 1 ס"מ. שלחו אותנו בחזרה הביתה :(. היינו כולנו קצת מאוכזבים וקצת עייפים, אך לידה זו לידה.


לגוף לוקח הזמן שלו. לא להתייאש! זה יקרה בזמנו. זה הזמן לחזור הביתה ולנסות לנוח בין הצירים. אנחנו ממשיכים להיות בקשר טלפוני ועדכונים, כל אחת בבית שלה. עצות דרך הטלפון, הנחיות לתנועה, הומאופתיה, מנוחה, כדור פיזיו, וכל מה שמתאים ויכול לעזור בשלב הזה. הצירים של ס' סדירים וחזקים.


09:30 בני הזוג חוזרים למיון יולדות פעם שניה. הפעם הפתיחה הייתה 2 ס"מ. הלידה מתקדמת, הצירים סדירים וחזקים, אך הגוף נפתח לאט. הרופא אומר להם שהם יכולים להחליט - או לחזור הביתה או להישאר בבית היולדות.


זהו שיעור בסבלנות אני אומרת להם.... שיעור לא פשוט בסיטואציה הזו במיוחד לזוג – לס' הכאובה מצירים ולבן זוגה שרואה את האישה שלו כאובה ועייפה אחרי לילה לבן, וללא הפסקה וללא פתרון שהוא יכול לתת לה.


זה אחד השיעורים שחשוב לי לקבל בו ציון מצטיינת! כל לידה היא אחרת וכל לידה הזמן שלה. ברגע הזה אני הבנתי שזוהי נקודה קריטית. שכאן עלי לעזור לזוג לא לשקוע לתוך יאוש וקושי, אלא לעזור להם להתרומם ולהיות עם אנרגיות גבוהות וטובות גם ברגעים לא פשוטים אלו. כי ס' עדיין בצירים והיא עדיין בלידה. וזה הערך המוסף המשמעותי ביותר בנוכחות שלי בחוויה העוצמתית הזו: הלידה.


הבנתי שאני צריכה להסביר להם, לתמוך, שהם יבינו שזה טבעי, שזה חלק מהתהליך, שאצלי הכל בסדר (למרות שגם לי היה לילה לבן) ואני מחכה ביחד איתם לשלב המתקדם של הלידה שיגיע בזמן הנכון והמדויק. הבנתי שכרגע אני העוגן ושלאמירות שלי יש השפעה משמעותית על ההחלטות שהם יקבלו ברגע הזה. הבנתי שזוהי הנקודה בלידה שעלי להיות רגועה והגיונית, ולעזור להם לבחור באופציה הנכונה ביותר מתוך ההכרות המקדימה שלי איתם ועם רצונותיהם. אני צריכה להיות ברורה ומדויקת ולדעת בלב שלם מה נכון לעשות ומה מתאים להם כרגע. בהמלצתי הם חזרו הביתה.


13:30 ירדו המים בבית, הם מעדכנים אותי בטלפון ואני מנחה אותם לצאת מיד לבית היולדות. פעם שלישית שמגיעים למיון יולדות והפעם הייתה פתיחה מתקדמת – 7 ס"מ. הסבלנות, ההקשבה, וההמתנה השיאו פרי. הלידה המשיכה להתקדם, לידה טבעית מקסימה. קצת תנועה, קצת מסאז'ים, קצת האטות דופק, הרבה נשימות ודחיפות, אמא לביאה שהתמודדה עם שעות ארוכות של צירים כואבים, אבא אריה גיבור ששמר ודאג ללביאה ולגורה. ואז הקסם קרה... תינוקת מתוקה ומקסימה שיצאה והגיעה לעולם שלנו באהבה!!!


יצאתי בסוף הליווי חזרה הביתה, כמה שעות אחרי הלידה. עייפה, מרוצה ונרגשת. מלאה בהורמונים (כן, גם אני מתמלאת בהורמונים בלידות שאני מלווה...) ובמחשבות על הלידה שהסתיימה. שמחתי כל כך שהלידה הסתיימה בלידה טבעית, לא קיסרית - אחד החששות הגדולים של ס', וסיכוי סטטיסטי של קרוב ל- 20% בממוצע בבתי החולים בארץ, ובלידה הספציפית הזו היה סיכוי גבוה עוד בהריון שהיה מנח עכוז ארוך, וגם בלידה עם האטות דופק קצרות. הלידה הסתיימה בתחושה טובה של הזוג, שזה הדבר הכי חשוב עבורי כדולה (את ההצלחה הרפואית אני כמובן משאירה לאנשי הרפואה שדואגים, ובמקרה הזה למיילדת המדהימה והמקצועית שהייתה בלידה).

גילי באה לביקור בית לאחר הלידה


אני כדולה - דואגת ושומרת שאירוע כל כך משמעותי בחייהם של בני הזוג יהיה טוב וחיובי ומעצים. שומרת עליהם שיצאו בחוויה טובה ולא בתחושה קשה של חוסר אונים. מכוונת מתאמצת ודואגת שהלידה שהייתה חקוקה בזיכרונה ובגופה כחוויה טובה, עטופה ואהובה. הללויה.



 

גילי חכימה קוניאק - התרגשנו מאוד במערכת מהשיתוף שלך, חשוב לדעת מה עובר על דולה בזמן כל כך רגיש וחשוב של הבני זוג. את נותנת לנו עוד דוגמה כמה חשוב להיות עם דולה גם עבור היולדת וגם עבור בן הזוג.


עמוד עסקי של גילי - כניסה

עמוד עסקי באתר צעדים נכונים - עולה בקרוב

59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page