top of page

יועצת שינה- מה הייתם עושים בלעדיה?

עודכן: 11 באוג׳ 2020

חולמים על לילה רצוף של שינה? זה לא בהכרח חלום. הרבה הורים טועים לחשוב שעם תינוק בבית חוסר שעות שינה הוא חלק בלתי נפרד מעסקת החבילה, מה שלא בהכרח מדויק. בחודשים הראשונים לחייו של תינוק התעוררויות בלילה הן חלק בלתי נפרד מהמהלך התקין של גדילת התינוק. התעוררויות בלילה לאוכל חשובות ביותר לגדילה ולהתפתחות של התינוק, אולם עם הזמן התעוררויות אלה נעשות פחות תכופות. שנת הלילה של התינוק הולכת ומתארכת ככל שהוא גדל ותפקידה לסייע לו בהתפתחות.




לא רק עבור ההורים

מכאן ששינה עבור התינוק היא דבר חיוני, ומכאן שעבודתה של יועצת שינה היא קריטית לא רק להורים העייפים (ובצדק) אלא גם ובמיוחד עבור התינוק. בעידן המידע יש לא מעט אינפורמציה שהורים טריים יכולים לקבל בכל מני פלטפורמות ומרחבים. האינטרנט מוצף במידע, עצות ותובנות ויש טענה שהורות הפכה להיות דבר בלתי ספונטני. טענה זו נכונה בחלקה, אבל יש מקרים ומצבים שבהם דווקא בעידן המידע חשוב לקבל ייעוץ מקצועי.

לא לבעלי לב ציני

אחת הדוגמאות לכך היא ייעוץ שינה. הסבתות והדודות ישמחו לתת מניסיונן הרב, אבל לא תמיד הניסיון של אימא אחת נכון לאחרת. יועצת שינה היא כזו שיכולה מצד אחד להבין את צרכי הבית, התינוק וההורים ומצד שני להביא את הידע שלה. החיבור בין כל אלו עשוי להביא לביסוס הרגלי שינה טובים אצל התינוק. לציניקנים זה יישמע מוזר לקבל ייעוץ בדבר כל כך בסיסי כמו שינה, אבל מי שמכיר תינוקות יודע- שינה אינה דבר מולד. זו יכולת נרכשת ונלמדת.


ממי ומתי לקבל ייעוץ

דווקא בגלל זה חשוב לדעת ממי ומתי לקבל ייעוץ מקצועי. יועצת טובה תדע ללוות את המשפחה בתהליך ולהעצים את ההורים בהיותם המובילים של הדרך. מהסיבה הזו ייעוץ שינה הפך בשנים האחרונות לחלק חשוב בהורות המודרנית. הורים רבים רוצים להקנות לילדיהם הרגלי שינה טובים ולא בדיוק יודעים כיצד לנהל זאת. כאן נכנסת לתמונה יועצת שינה שמלווה ותומכת בהורים בשעה הקשה ויחד איתם ולפי צרכי התינוק בונה תכנית שינה שתביא לבשורה המיוחלת- שנת לילה טובה ואיכותית.


42 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page