top of page

האם אנחנו צריכים דולה בחדר הלידה?

שירלי ברדוגו עונה על 10 שאלות שכולנו רוצים לדעת:


הפוסט נכתב על ידי שירלי ברדוגו דולה מוסמכת אזור צפון חברה באתר אשר אומתה על ידי מערכת האתר - צעדים נכונים



כמלוות יולדות מנוסה נתקלתי בשאלות רבות מצד נשים בהריון לקראת הלידה. כל לידה היא חוויה חדשה ושונה ומלווה בחששות ובהתלבטויות. אנסה לשתף אתכן בכמה מהשאלות שקיבלתי ובתשובות שעניתי.

היי שירלי, האם כל יולדת צריכה דולה?

אני סבורה שנוכחות של דולה שמתאימה לך ושתלווה אותך במקצועיות וברגישות ברגעי הלידה ובהכנה לה, יכולה לשפר משמעותית את חווית הלידה שלך. יש לא מעט יולדות שבוחרות ללדת ללא נוכחות דולה וזה בסדר גמור, נוכחותה של הדולה היא לא מחוייבת אבל בוודאי תומכת מאוד.

האם נוכחות של דולה בחדר לידה לא תופסת את מקומו של בן הזוג בלידה?

להיפך. הדולה מעניקה לבן הזוג כלים ועוזרת לו להיות חלק יותר משמעותי בתהליך.

המטרה היא ליצור מערך תומך יחד עם בן הזוג סביב היולדת כדי לתת לה את הרוגע והביטחון שכל כך נחוצים בלידה.




למה חשוב לעשות קורס הכנה ללידה?

לידה היא אירוע עוצמתי, שמח ומרגש אך לעיתים יש בה לא מעט אתגרים. ככל שהיולדת ובן זוגה מגיעים מוכנים יותר, כך גדלים הסיכויים להתמודדות טובה יותר מול האתגרים הללו.

קורס הכנה ללידה מקנה הכנה והבנה טובה יותר של האפשרויות שיוצעו במהלך הלידה, קבלת ההחלטות תהיה נכונה ומתאימה ביותר עבורך וכך יעלה הסיכוי שלך להוביל את הלידה בדרך שחלמת עליה.

למה צריך דולה אם עשינו קורס הכנה ללידה?

יש זוגות שיעברו קורס הכנה ללידה וזה בהחלט יספיק להם כדי לנהל את הלידה באופן מדהים.

אך ישנם בני זוג, שברגע האמת, באופן טבעי , ישכחו מעט את מה שלמדו מההתרגשות שהרי זה אירוע ענק בשבילם. הדולה תהיה שם כדי לתמוך, לעודד, להזכיר את הכלים שלמדו יחד ותשתמש בכלים נוספים מתוך תיק הדולה.


על איזה בית חולים את ממליצה?

חשוב לזכור שלכל יולדת יכולה להיות חוויה מעולה או פחות טובה בכל בית חולים. זה תלוי בעיקר כיצד הלידה תתפתח, בגישה שלך ובצוות שתפגשי. לכל יולדת חשובים פרמטרים שונים כמו נראות המחלקה, הגישה של בית החולים, מרחק מהבית, שם מקצועי, תנאים בחדרי לידה ובמחלקה וכו'..

לכן, הגדירי לעצמך מהם הפרמטרים החשובים לך, ערכי סיור בבתי חולים אופציונליים והתרשמי, זוהי גם דרך מצוינת להוריד את מפלס הלחץ ביום הלידה.



מה הגישה שלך? האם את בעד אפידורל? בעד לידה טבעית?

אני בעד היולדת!!! הכי חשוב לי שהחוויה שלה תהיה טובה וזה לא משנה מה הדרך שהיא בחרה.

אני אשתדל לעשות הכל כדי להביא את היולדת הכי קרוב לחוויית הלידה שהיא ציפתה.

מה כולל תהליך הליווי שלך עם היולדת?

רוב הדולות מציעות שני מפגשי הכנה ללידה בהם לומדים על תהליך הלידה ועל הכלים שעומדים לרשותך ועושים תאום ציפיות. בשלב הבא- ליווי לידה, מהרגע שהיולדת תרגיש צורך ועד שעתיים לאחר הלידה ולבסוף מפגש נוסף לאחר הלידה לעיבוד לידה.

באיזה שלב את מגיעה?

ההגעה שלי תלויה ביולדת. יש יולדות שיקראו לי כדי להעביר יחד את השלב הלטנטי בבית ויש אחרות שיבחרו לקרוא לי עם הגעתן לבית החולים. חשוב לי להיות לצד היולדת מהרגע שמתעורר אצלה הצורך!


איזה פתרון את מציעה בתקופת הקורונה?

ניתן לקיים הכנה וליווי און-ליין בעלות מוזלת. כמובן שליווי שכזה אינו משתווה לליווי פרונטלי אך לאחר התנסות וקבלת פידבקים מיולדות ומבני זוגן אני יכולה לומר כי גם המפגש מרחוק נותן תמיכה ומענה מצוינים לפני, במהלך ואחרי הלידה.

מה זה שיטת "אמית לידה"?

זו שיטה פרקטית מאוד, המסייעת בקידום לידה והפחתה של כאב הצירים בעזרת תרגילים.


מוזמנים ליצור איתי קשר לכל שאלה:


שירלי ברדוגו – "ברדולה"

דולה ומדריכת הכנה ללידה , בשיטת "אמית לידה"

61 צפיות0 תגובות
bottom of page