top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תInvestma - 38 Team

ואלו הם המרוויחים העיקריים מפרוייקט תמ"א 38!

עודכן: 9 בדצמ׳ 2018

השאלה הראשונה שעולה בראשינו אחרי שאנו שומעים על פרויקט נדל"ן הוא – מי מרוויח מזה?

תמ"א 38 הוא תחום קצת מבלבל, כי התשובה נראית כפחות חד-משמעית מבעבר, ורווחתם של כל כך הרבה גורמים גדלה באופן פתאומי, שאין זה ברור כשמש. בואו נבחן את הגורמים השונים שעשויים להרוויח מפרויקט תמ"א 38:

העירייה

התחדשות עירונית היא מעין "מגיפה טובה" במונחים מוניציפאליים, ואת המגיפה הזו כדאי להדביק כמה שיותר אזורי מגורים. לא רק שבניין אחד נהיה אסתטי ונוח יותר רחוב מסוים, אלא יתר הבניינים הופכים להיות "הבניינים שליד הבניין הזה" וקרנם עולה בהתאם. לאחר שערכם עולה – שווה יותר לעשות גם בהם פרויקטי התחדשות עירונית וכך המגיפה מפיצה את עצמה. העירייה מרוויחה מכך שללא עלות מצידה – פני העיר הופכים לטובים יותר וערך נכסי הנדל"ן בה עולה.


התושבים

על אף חוסר נוחות מסוים לתקופה מוגבלת, לא ניתן לראות בעל דירה שיסרב לפרויקט תמ"א 38 בבניין שלו. ההודעה לבעל נכס כי דירתו הולכת לעבור תהליך התחדשות עירונית נמשלת להודעה כי כל הכסף שיש לתושב בהשקעותיו בבנק הולך להכפיל את עצמו. לא בכדי בעלי בתים מפללים לפרויקטי תמ"א 38 באזור מגוריהם – כולם רוצים להדבק ב"מגיפה".


המשקיעים

המרוויחים הגדולים ביותר הם המשקיעים אשר בוחרים להשקיע את כספם בפרויקטי "אקזיט" נדל"ניים במקום בדירות מגורים המפיקות תשואות נמוכות. השקעה בפרויקט התחדשות עירונית דומה להשקעה בחברת הזנק טכנולוגית, אולם הבדל משמעותי הוא שלפרויקטי תמ"א 38 ישנן בטוחות פיננסיות שמספקות למשקיע את היציבות ובטחון לה לא יזכה אם ישקיע בחברת סטארט-אפ. יחד עם זאת, התשואות המובטחות בפרויקטי תמ"א 38 הן חלומיות ונותנות הזדמנות להשתתף בהשקעות נדל"ן "של גדולים" בסכומי השקעה אפשריים.

נדמה כי השקעה בפרויקטי התחדשות עירוניים אינם "משחק סכום אפס", ומהווים קרקע פורייה להתרחבות ושגשוג עבור כל הגורמים שנוטלים בהם חלק. כמובן שיש כאלו שמרוויחים יותר, וכאלו שמרוויחים הרבה יותר – וכמו תמיד אלו הם המשקיעים שבוצעים את הנתח הגדול ביותר של העוגה (#תמא38 #השקעות_נדלן #פרויקטים_התחדשות_עירונית)

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page