top of page

יועצת הנקה- כמו שהטבע רגיל

עודכן: 11 באוג׳ 2020

הטבע נתן לנו האימהות הזדמנות מופלאה להתחבר לשורש שלנו. הזכות ללדת תינוק ולטפל בו מבטאת את אחד ההיבטים המשמעותיים של הנשים ושל הורות, ואין כמו הנקה כדי לנסח את החיבור המושלם בין האישה ובין גופה, בין האם ובין תינוקה. החיבור הזה, עד כמה שהוא טבעי ושורשי כרוך בלא מעט אתגרים בעיקר משום שהחיים שלנו כיום רחוקים ביותר מהשורש שלנו וממה שמכונה טבע האדם.





מעגל הנשים של פעם

אנחנו כבר מזמן לא מתפקדים כחברה שבטית שבה נשים עוזרות זו לזו, והידע ההורי כבר שנים ארוכות לא עובר מדור לדור אלא דרך קווי הווי פי. את מעגלי הנשים החליפו קבוצות ברשתות החברתיות ולא תמיד אנחנו יודעים מי הגורם שמייעץ לנו. בעידן המידע יש לא מעט מידע אבל אין מספיק בקרה על איכותו וטיבו.

מי מוסמך לתת מידע על הנקה?

במקרה של טיפול בתינוק המציאות הזו חזקה שבעתיים, ולכן כל מי שמחפש מידע על הנקה תוכל לקבל שלל עצות ברשתות החברתיות. נשאלת השאלה עד כמה יעיל ואפקטיבי יהיה המידע הזה, והתשובה היא שאין לנו ממש דרך לדעת. לכן, בכל מה שקשור להנקה חשוב לקבל מידע וליווי מגורם מוסמך- יועצת הנקה. יועצת הנקה יושבת על התפר הזה שבין אחות טיפת חלב, רופא הילדים והסבתא שבאה מרחוק.

יועצת הנקה- ליווי מקצועי ורגשי

היא צריכה להיות שם בשבילנו מהרגע הראשון- מרגע הלידה שבו במקרים רבים יופיעו הקשיים בהנקה ועד להתבססות ההנקה. חשוב לבחור יועצת מנוסה ומקצועית אך גם כזו שהחיבור אליה יהיה טבעי כך שתוכלו לסמוך עליה. וכאן, כלל הברזל הוא שאם בחרתם יועצת והחלטתם לסמוך עליה, עשו זאת בלב שלם. מצו את התהליך ולכו איתה לפי ההנחיות שלה, כדי להבטיח תהליך מיטבי עבורכן ועבור התינוק.

יועצת טובה תדע להפיג חששות ולהתמודד עם כל הקשיים שתציבו בפניה, אם רק תעשו זאת. לכן, חשוב להציף כל בעיה או שאלה בפני יועצת הנקה כדי להביא לשיח פתוח בנושא הכה חשוב של הזנת התינוק.

הימים הראשונים לאחר הלידה- מדבר מאתגר במיוחד

בימים הראשונים שלאחר הלידה נדמה שההנקה היא הדבר הקשה מכל, והפיתוי לקחת בקבוק הוא רב. יועצת הנקה טובה תוכל ללוות אותך במדבר הזה ולהוביל אותך להנקה טובה וזורמת עם התינוק שלך.

38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page